lättirriterad? jag? näää!

 
Ni vet människor som vet och kan precis allting? det kryllar av dem i "mammavärlden". 
någonting som många glömmer bort är att bara för att det är si eller så för dig under din graviditet eller för ditt barn så behöver det inte betyda att det är så för mig.
 
alla är vi olika,
 
våra kroppar tål hormoner på olika vis och vi kommer (bland annat) därför uppleva våra graviditeter helt olika.
vi är byggda olika och har olika smärtgränser och på grund av det kommer våra förlossningar se helt olika ut.
vi har olika anlag och kommer därför gå ner i vikt olika fort när bebisen väl är ute.
vi har olika personligheter och på grund av det kommer våra barn vara helt olika varandra.
 
 
 
så är det bara! sen är det annorlunda att berätta hur det var för en själv, jag tycker om att höra hur det är för andra och hur deras förlossning var, hur deras amning funkar och hur deras rutiner ser ut. 
men människor som säger att "första tiden kommer du känna såhär" "han kommer skrika flera timmar i sträck" "du kommer inte få sova någonting alls" "njut nu medans du kan" gör mig så irriterad. för man kan inte veta hur just vårat barn kommer vara förens han är född!
 
 
 
som sagt, alla graviditeter och alla barn är olika!
 
 
 
 
(lova att ni slår mig om jag blir en av dessa jobbiga experter!!!!)
 


Kommentarer
emelie forsman

jag lovar dig att din bebis även kan sova på natten. det är väääldans olika hur bebbisat blir.

2012-09-12 @ 21:44:09
Frida

Som Emelie säger så kan det även vara så att bebisar sover hela nätter, och då kommer ni säkert få höra att "ni vet inte hur det är att ha småbarn" ;)
Och ja i mammavärlden finns det alltid någon som tror sig veta bättre om ditt barn än dig själv (!?), men att göra det man själv tycker, tänker och känner är bäst tror jag är och blir det allra bästa i slutändan =)

2012-09-12 @ 23:29:53
URL: http://minimicro.blogg.se
Mimma

Åhh gick in på min blogg för första gången sen 12/8 och såg din kommentar :D så nu är jag inne här och läser för fullt :)

Usch, man ska skita fullständigt i vad alla andra säger. Ingen kommer känna din bebis bättre än du och ni kommer få rutiner som fungerar för er och inte som har fungerar för andra för det ska man inte bry sej om överhuvudtaget! PUSS!

2012-09-27 @ 15:11:48
URL: http://meandcharlie.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0